Olivenbaum umtauschen
La plainte
(zuerst english, danach auf deutsch) Dear Sir, I am trying one more complaint on this website to see if I receive a response to my request. I tried to contact Hornbach (Luzern, Emmenbrucke) 4 times to resolve this problem. I hope I receive a reply and that the problem is finally solved. Two weeks ago a man on the phone confirmed that Hornbach would send someone to pick up the big Olive tree I bought for CHF 369,00. I also paid around CHF130 for delivery. So I lost almost CHF 500. When I bought the tree the shop assistant at Hornbach told me that the Olive tree could survive the winter in Switzerland so I could plant it in my garden. According to my gardner, who is very experienced and competent, the tree cannot survive the Swiss winter, not even with a blanket. So, please, send someone urgently to get this tree back to the store. I cannot keep it, it is too big to keep it inside of the house. I would like my money back or at least a voucher for exchanging for something else at your store. Hope to hear from you soon. Please do not make me angry because of this. This is not good business. I am a good customer and buy regularly at your store. If you do not correct this mistake made by the store I will never buy at this store anymore.Thanks.Sehr geehrter Herr, ich versuche eine weitere Beschwerde auf dieser Website zu sehen, ob ich eine Antwort auf meine Anfrage erhalten. Ich versuchte, Hornbach (Luzern, Emmenbrucke) 4 Mal kontaktieren, um dieses Problem zu beheben. Ich hoffe eine Antwort zu erhalten und das Problem endlich gelöst wird. Vor zwei Wochen bestätigt ein Mann am Telefon, dass Hornbach jemanden zu holen, der große Olivenbaum kaufte ich für CHF 369,00 schicken würde. Ich zahlte auch um CHF130 für die Lieferung. So verlor ich fast CHF 500.-. Wenn ich der Struktur der Verkäuferin bei Hornbach gekauft, erzählte mir, dass der Olivenbaum in der Schweiz im Winter überleben konnten, so dass ich es in meinem Garten Pflanzen könnte. Aber meinem Gardner, der sehr erfahrene und kompetente ist, kann nicht die Struktur des Schweizer Winters, nicht einmal mit einer Decke überleben. Also, bitte senden Sie jemand dringend, diesen Baum zurück in den Laden zu erhalten. Ich kann nicht es halten, ist es zu groß, um es innerhalb des Hauses zu halten. Ich möchte mein Geld zurück oder zumindest einen Gutschein für den Austausch für etwas anderes in Ihrem Geschäft. Wir hoffen, bald von Ihnen zu hören. Plädoyer...
Les attentes
- Remboursement CHF 400.-
La réponse
Sans réponse
L'entreprise n'a pas répondu à la plainte.